fbpx

Király-Zellei Rita tréner bemutatkozás

BEMUTATKOZÁS
ALAPELV
PREVENTÍV SZEMLÉLET
FELADATOK, CÉLOK
Király-Zellei Rita tréner 01

Király-Zellei Rita tréner

PREVENTÍV GERINC TRÉNER, PRE-, ÉS REHABILITÁCIÓS TRÉNER CORE STABILIZÁCIÓS EDZŐ FITMUMMY TRÉNER® TRIPLEX TRÉNER® FITNESS INSTRUKTOR, SZEMÉLYI EDZŐ SPORTSZERVEZŐ, ÉS VÁLLALKOZÁSSZERVEZŐ KÖZGAZDÁSZ

Pre-, és rehabilitációs technikák alkalmazásával állítom össze egyéni preferenciák mentén a tréningeket.

Preventív és funkcionális szemlélettel az emberi test anatómiájának, biomechanikájának figyelembevételével az egész szervezetre, és teljes mozgásláncokra ható mozgásformát oktatom.

Hivatásom, hogy a sportolók megértsék szervezetük működését, és hatékonyan tudják azt adaptálni sportmozgásukban éppúgy, mint hétköznapi mozgásaik során.

Mozgáskorrekcióval, helyes minták tanításával, illetve manuális technikákkal segítem a fejlődés útját.

Személyes indíttatás 02

Személyes indíttatás

Közgazdászként elsősorban pénzügyi, másodsorban marketing területen szereztem diplomáim sorát, és a szakmámban dolgoztam, illetve dolgozom mai napig is.

Azonban saját életemben is tapasztaltak alapján tudatosan szervezett, illetve csak időtöltés jellegű mozgás nélkül a sok ülés, és stressz hatására komoly egészségügyi, elsősorban mozgásszervrendszeri gonddal kellett szembenéznem az irodai munkának köszönhetően.

Saját sportolási igényem mellett meg kellett tapasztalnom azt is, hogy a nem jól programozott, sokszor rossz mozgásmintával, eszközhasználattal könnyen gondot is okozhatunk magunknak. Sokféle sport kipróbálása mellett, sok csalódás is ért saját képességeimet illetően, melyet leginkább egyre komolyodó sérüléseim mutattak. Azonban igényem a helyes mozgásforma megtalálására nem lankadt, és így kerültem újra a sport oktatásba.

Gyorsan felismertem, hogy mind magam, mind sporttársaim, környezetem igénye a biztonságos, és élvezetes fejlődés adott sportágakban, így kifejezetten a pre- és rehabilitáció, korrekció, regenerációs edzések világában mélyültem el.

Preventív szemlélettel edzek sportolókat, és sportolni vágyókat. 03

Preventív szemlélettel edzek sportolókat, és sportolni vágyókat.

Kétfajta edzés típust oktatok elsősorban.

Az egyik a kondicionális képességeket előtérbe helyező edzésforma, melyben természetesen a koordinatív elemek, és nyújtás, hajlékonyság fejlesztése is ugyanúgy szerepet kap. Sportági célokhoz könnyen adaptálható edzés jelleg. (Programok közül elsősorban: Lovas edzés ló nélkül, Személyi edzés, Core tréning, Funkcionális tréning)

Tartás javítás 04

Tartás javítás

A másik a pre- illetve rehabilitáció jellegű gerinc, tartásjavító, szülés utáni regeneráló, ízületi és egyéb mozgás funkció helyreállító edzések.

Ez az edzés típus panasz mentes és panasszal rendelkezők számára egyaránt alkalmazandó, mivel a megelőző szerepet is ki kell hangsúlyozni, ha mozgásról beszélünk.

Ez azt jelenti, hogy a sportági, és egyéb életviteli egyoldalú terhelések előbb-utóbb izom egyensúlytalanságot, és ízületi mozgástartomány fiziológiástól eltérő változását okozhatják, mely akár komoly, életminőséget is befolyásoló fájdalmat, mozgáskép változást hozhatnak.

(Programok közül elsősorban: BCA tréning – balance, coordination, agility – ízületi mozgástartomány, gerinc, tartásjavító korrekciós edzés jelleg, Fitmummy Training® – szülés utáni 3 lépcsős regenerációs program)

Egyéni edzés és Kiscsoportos edzés 05

Egyéni edzés és Kiscsoportos edzés

Egyéni edzés keretében ez nem különül el határozottan, mivel az adott sportoló állapotától, céljaitól, igényeitől és lehetőségeitől függ az edzésprogram összeállítása.

Kis csoportos edzés keretében – mely nálam maximum 4 fő egyidejű edzését jelenti -, annyiban módosul, hogy vagy egy közös célt igyekszünk elérni, vagy általános testtudat, testtartás javítását célozzuk meg. Úgy gondolom, ma nincs olyan felnőtt ember, akinek ne lenne valami gondja a mozgásrendszerével. Fáj valami, vagy csak egyszerűen nem úgy, nem akkor mozog ahogy épp akarná. Sérüléstől független, vagy régebbi sérülésből maradt diszbalanszok, sportban teljesítmény platón való stagnálás esetén: a helyes mozgásminta, és mozgástartomány elérésével élet- és sportminőség, illetve teljesítmény növelés érhető el.

Állapotfelmérés 06

Állapotfelmérés

Állapotfelmérés kb. 1,5-2 óra nálam, mely egészségügyi kérdések, sportmúlt megtárgyalása után egy 12-14 lépéses funkcionális teszt elvégzése, geniométeres mérések, antropometriai mérések, koordinációs, egyensúlyi, idegrendszeri tesztekből áll.

Nem kis menet, de nagyon megéri, mert ezzel fel lehet térképzeni az adott személy állapotát, és az edzéstervet ennek megfelelően alakítani.

Amennyiben a teszt olyan jelleget mutat, mely már edzői kompetencián túl mutat gyógytornászhoz küldöm a vendéget.

Tréningek elemei

Preventív gerinctréning

Core stabilizációs tréning

Funkcionális tréning

Regenerációs, recovery tréning

Fascia tréning

Kinesio tape kezelések

Manuális fascia lazítás

FDM – fascia disztorziós modell kezelések

Dynamic Flossing kompressziós terápiás kezelések

Az elemek egymást támogatják, és együttesen fejtik ki hatásukat a sportoló állapota és céljai szerint.

Javasolt

ülőmunkát végzőknek

krónikus hát, derék, vagy egyéb ízületi fájdalmakkal bíróknak

sportolóknak sportági ártalmak megelőzése érdekében

korábbi sportsérülések miatti diszbalansz korrekciójához

sportági fejlődés érdekében

általános erőnlét, sportolási igény esetén

Feladatok, célok

A gerinc, illetve a rehabilitációs edző alapvető célja, hogy fenntartsa a jó egészségi állapotot annak ellenére, hogy az adott sportágban egyoldalú terhelést kap a sportoló, javítsa a teljesítményt, nem ritkán a sportági edzővel közösen, a sportági edző által előírt technikai edzésperiódushoz illeszkedve.  Továbbá a sérülésből már sportba való visszatérésben is tudok segíteni, mint rehabilitációs edző, hogy a visszasérülés esélye csekélyebb lehessen,  és az eredeti teljesítmény gördülékenyen elérhető legyen.

Ezek azok a gyakorlat rendszerek, melyekre sem idő, sem lehetőség nincs a sportági edzésen, mivel sokszor pont ellenkező mozgás mechanizmussal kell segíteni, vagy olyan helyzetben, mely az adott sportágban egyszerűen kivitelezhetetlen.

leggyakoribb gondok, mint például a derékfájás, vállfájdalom, egyéb ízületi elváltozások, kopások, mozgástartomány beszűkülés, koordinációs deficit, mozgással történő javításában van a leginkább igény egy ilyen mozgásformára.

pre-, és rehabilitációs technikák (manuális és mozgásterápiás egyaránt) alkalmazásával a tréning alapvetően minőségi sportolást biztosít.

Miért van külön lovas programom?

Saját és edzettjeim tapasztalatából mondom, hogy a terhelések sokszor azért nem érnek célt, mivel azok rosszul időzíttettek, vagy nagyon egyoldalúak, ezért jó egy olyan kiegészítő edzés a sportolónak, mely az egész testet, beleértve nagy hangsúllyal az idegrendszert edzi, felkészíti komolyabb terhelésre, változatos feladatokra. Minden sportágban szükséges ez, alapvetően az úszók nem csak úsznak, a futók nem csak futnak, a kajakozók nem csak eveznek, és így tovább, ez a lovasokra is igaznak kell lennie ahhoz, hogy eredményes, elégedett, és legfőképpen egészséges sportolók lehessenek.

Saját példám indított el ezen az úton, habár én csak egyszerű hobbi lovas vagyok. A lovaglás rengeteg problémámon segített, és felfedett sok rejtettet is.

Egész életemben sportoltam valamit, de sokszor esztelenül, mivel bátor voltam, de tehetséges nem. Ezáltal a fejemen kívül eddig minden testrészem sérült, tört, szakadt, nyúlt, rándult stb. El lehet képzelni micsoda izomimbalansz rendszer vagyok, pláne hogy még születési elváltozásom is van.

lovam is átvett bizonyos egyensúlytalanságot, ami egy idő után egyre nehezítette a fejlődésünket. Én magam is eljutottam egy platóhoz.

Ezt megelégelve kezdtem el utánajárni az okoknak. Régi sport diplomámat leporoltam, és újra beültem az iskolapadba továbbképzésekre. Először instruktori, majd személyi edzőnek tanultam, innen pedig tovább mentem gerinc edző, pre-, és rehabilitációs edző irányba, mivel ez ami feltétlen érdekel.

Lovas edzés ló nélkül programomat először magamon teszteltem végig, majd elkezdtem családban, majd lovasokon is végezni.

Magam és lovam egészsége is határozott javulást mutatott, és a célirányos foglalkozás kapcsolatunk magasabb szintre emelését is eredményezte, mint igencsak kellemes melléktermék.

Szerencsém van a rengeteg sérülésem most mégis áldásnak tűnik, ugyanis a rögös évtizedek az egészségügyben megtanított arra, hogy tudom mit éreznek, min mennek keresztül az edzettjeim.

Megszületett tehát a HINGING RIDER program, a lovas edzés ló nélkül mozgáskorrekciós programom, mely egyéni és csoportos órai vonatkozásban éppúgy elérhető, mint on-line.

Miért minket válassz?

Mozgással az egészségért és optimális teljesítményért!

SZÉLESKÖRŰ TUDÁS

Legfrissebb szakirányú továbbképzésekben való részvétel, állandó tanulás miatt rendkívül széleskörű tudás és tapasztalat.

ONLINE TRÉNINGEK

Nem csak edzéseket, tornákat tartunk, hanem tanítunk! A feladatok betanításáról ha az szükségeltetik otthon is végezni videos kísérő anyagot kap a tanítvány, sportoló!

WORKSHOPOK

Workshopokon való részvétel a stúdió ügyfeleinek kedvezményes.
Nyomonkövetés elérhető és érthető – a tudás hatalom!

SPECIÁLIS IGÉNYEKHEZ

lovas, és egyéb rider sportolók mozgáskorrekciós tréningje, sportrehabilitációs szemléletű funkcionális edzések, szülés utáni komplex regenerációs program, szakértő gerinctréning.

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

Sport, és egyéb mozgásszervi sérülések komplett mozgásterápiája a legújabb kutatási eredmények felhasználásával.

GLOBÁLIS SZEMLÉLET

Szakértelemmel végzett, globális szemléletű mozgásprogramok az egészség és teljesítmény egyidejű eléréséhez.

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

Rugalmas lehetőségek helyszínen és on-line!
Edzésterv, kezelési napló, fejlődési nyomonkövetés!

SZEMÉLYRE SZABOTT

Személyre szabott on-line programok is elérhetők csomagáron – extra jó ár-érték arány!

AKÁR KISZÁLLÁS IS

24 órán belüli válaszadás. Kiszállás is megoldható workshopok esetén – cégeknél irodai mozgásprogramra, lovasoknak lovardába Hinging rider programra.

exercise (1)
"Lazább a csípőm, stabilabb a lábam. Megtalálom az ülőgumóimat. "Napi szinten több lovat lovagolok, így lehetőségem volt különböző vérmérsékletű és képzettségű lovon is kipróbálni. Érdekes volt megfigyelni a lovak reakcióját, amikor koncentráltam a légzésemre is. A pörgős, kapkodós ló is hamar visszanyugodott, míg a hajtósabb, lustább sokkal figyelmesebbé és élénkebbé vált."
gym (5)
"Napi szinten több lovat lovagolok, így lehetőségem volt különböző vérmérsékletű és képzettségű lovon is kipróbálni. Érdekes volt megfigyelni a lovak reakcióját, amikor koncentráltam a légzésemre is. A pörgős, kapkodós ló is hamar visszanyugodott, míg a hajtósabb, lustább sokkal figyelmesebbé és élénkebbé vált."
sit-up
"A ló visszajelzései: pontosabban, gyorsabban reagál a segítségeimre. Elengedettebb. A sportedző visszajelzései: Jobb az ülés, kevésbé ferde a tartás. Testtudatosabban tudom végrehajtani a feladatokat, jobb a koordinációm."

Helyszínek

  • BCA rehabilitációs és funkcionális központ
    1139 Budapest, Petneházy utca 60.

ÚJRA NYITVA VAGYUNK

GYÓGYTORNA, MANUÁLTERÁPIA, GYÓGYMASSZÁZS KEZELÉSEKRE TOVÁBBRA IS VÁLTOZATLAN FORMÁBAN VÁRUNK!

TRÉNINGEK, TORNÁK, JÓGA – a sport részleg, az alábbi feltételek mellett:

TripleX gerinctréning, Fitmummy kismama és szülés utáni tréning, BCAtraining funkcionális és sportrehabilitációs tréning, Hinging rider lovas mozgáskorrekciós tréning és 3D jóga, Senior tréning

Jelenleg személyes és hibrid formában elérhető tornák egyéni és kiscsoportos foglalkozásban.

194/2021 (IV.26.) kormányrendelet értelmében  a sporttevékenységek is újra folytathatók személyes részvétellel is a védettségi igazolvánnyal rendelkezők részére.

Május 17-től a BCAtraining a rendeletnek megfelelés mellett, a COVID infekció protokoll tartásával megnyitja a sportlétesítmény részleget is.

Az órarend feltöltve az Időpontfgolaló menüben!

Az egyéni foglalkozások mellett az alábbi csoportos órák érhetők el (csoportos óra 3 fő alatt nem kerül megtartásra, figyeld az időpontfoglalót!):

TripleX gerinctréning

Fitmummy szülés utáni tréning

BCAtraining funkcionális és sportrehab edzés

BCAtraining funkcionális és sportrehab senior tréning

Hinging rider lovas mozgáskorrekciós tréning

3D Yoga

Budapest, XIII. kerületében, könnyen megközelíthető helyen egy kellemes, barátságos, földszinti lakást alakítottunk át a tréningek, terápiák, kezelések helyszínévé!

Várunk szeretettel, mint egészséged támogatói! Csatlakozz egészségtudatos csapatunkhoz, ha számít hogy minőségi mozgás programot kapj, ahol figyelünk korábbi problémáidból adód eltérésekre is, és edzések mellett kezelésekkel, tanácsadással is támogatni tudunk! Mottónk: Légy hatékony és ne kártékony!

Fejlődj, erősödj, karcsúsodj, regenerálj, gyógyulj céltudatosan – a TE céljaidra szabjuk az órákat, ezért kizárólag kis létszámú csoport van a maximális figyelemért!

1139, Budapest, Petneházy utca 60.

bcatrainingrita@gmail.com