fbpx

Funkcionális tréning biomechanikai alapokon, rehabilitációs technikákkal specializáltan

Tréningjeink
Fascia tréning
A tréning alapelvei
Kiknek ajánlott ?
Kapcsolat

Mit takar a név?

Fascia (kötőszövet) testünkben mindenhol fellelhető érzékelő receptorokkal, idegvégződésekkel
bőven ellátott sejtes és rostos elemeket tartalmazó, magas víztartalmú anyag.
Testünkben nincs olyan négyzetcentiméter ahol fascia ne lenne felfedezhető. A nagy számok törvénye alapján is kijelenthetjük, biztosan komoly jelentőséggel bír szerveztünk működésében. Korábban a mozgásprogramok célja elsősorban alap kondicionális képességek fejlesztése volt, mint: erőfejlesztés, kardiovaszkuláris állóképesség növelése koordináció fejlesztés. De emellett bizonyos mozgás ágak, elsősorban a keleti mozgásfilozófiából ismertek, már kezdetektől fogva külön figyelemmel bírtak az ízületi mozgékonyság, az erő és stabilitás egysége, és a mozdulatok harmóniájának, és dinamikájának (erejének is!) fejlesztésére. A szinte hallhatatlan, vagy láthatatlan finomságú mozdulatokból egész nagy ívű, és erejű komplex mozgásokra képesek, vajon hogyan?

Egyéni edzések

Személyi edzésnek megfelelő forma. Csak Te és én vagyunk, figyelmem kizárólag rád, és az esetleges problémád megoldására irányul

– Sérülés, vagy konkrét panasz, probléma esetén az egyéni edzés forma javasolt.
– Korrekcióra figyelve erő- és állóképesség fejlesztés

Kiscsoportos edzések – max. létszám 5 fő

Sok síkban, sok vektor mentén, változatosan, dinamikusan és statikusan is változó gyakorlatokkal, gyakorlat sorokkal felépített vezetett edzés.

Kiemelt tréningjeink

Fascia tréning

Fascia tréning

A modern tudományos eszközök most már bizonyították a régóta érzésekre alapuló mély tudást, hogy az emberi szervezetben úgynevezett fascia vonalak találhatók, melyeken keresztül a mozgásenergia továbbítódni képes, sőt raktározódni is. Ennek okán akár túlterhelődhet vagy alulműködhet.

A fascia tréning elsődleges célja tehát a fascia vonalak harmóniája, a mozgásenergia megfelelő továbbításának megteremtése.
Fascia tréninggel elérhető változások:

kollagén termelés ösztönzése – az elhasználódott bontása, és új termelése
szövetek rugalmassága és nyújthatósága
a szövetben tárolt elasztikus potenciál növelése
jobb hidratáltság, a szövetek egymáson való elcsúszásának képességért, a mozgás akadályozottságának felszámolásáért, vagy megakadályozásáért
fasciában lévő idegvégződések ingerlése által jobb ízületi helyzetérzékelés, ezáltal jobb agy- ideg-izom kapcsolat
jobb teljesítmény
gyorsabb regeneráció

Fascia tréning alapelvei, elemei:

 

dinamikus stretching

 

mozgások előkészítéssel

 

vektorálás – sok, sok irányból érkező ingerek

 

hosszú mozdulatláncok

 

csendes, finom kivitelezés ugrás, és szökkenés esetén is

 

szöveti hidratáció növelésére a szövetek elmozdulását segítő mozdulatsorok

 

gyors kivitelezésű gyakorlatok az elasztikus energia tárolókapacitás növelésére

 

propriocepció fejlesztés

 

kitartó, elkötelezett és következetes munka a hosszútávú sikerekért

Kinek javasolt tehát a fascia tréning?

Gyakorlatilag mindenkinek, hiszen a fascia a szervezetünk alapvető funkciónak ellátást szolgálja. A mozgásrendszer, idegrendszer, keringési rendszer, immunrendszer támasza, diszfunkciója esetén élettani elváltozásokat okoz ezen rendszerekben. Tréningjével ezek megakadályozhatók, megelőzhetők. Egészséges, fit, harmonikus testkompozíciójú szervezet érhető el általa, hiszen a fascia maga határozza meg az emberi test formáját azzal, hogy mindent beburkol és egymással összeköt.

Mi a célod?

 

Egészség?

 

Fájdalommentes mozgás?

 

Immunerősítés?

 

Életmód váltás?

 

Sportági teljesítmény növelés?

 

Fittség?

 

Harmonikus testkompozíció?

 

 Ha egyre is igen a válasz akkor a fascia tréning az egyik legjobb választás, akár önmagában, akár bármelyik másik mozgásprogramunk részeként.

 

A BCA training minden programjában részt ad a fascia láncok trenírozásának céltudatosan, tervezetten, következetesen!

Különösen ajánlott:

  • sportolóknak sérülésből való felépülésben a rehabilitációs tréning részeként
  • gyógytorna utánszülés utáni regenerációban – specializált tréningként
  • mozgásszervi fájdalmak terápiájának részeként
  • derék panaszok enyhítésére
  • kezdő mozogni vágyóknak – specializált tréningként kiváló
  • ardiovaszkuláris előkészítés
  • életmódváltás részeként

Alkalmazott eszközök:

  • Leginkább saját testsúlyos gyakorlatok, mozdulatsorok
  • De lazításra SMR henger ,
  • Stretchinghez gumiszalagok, hevederek, jóga téglák alkalmazása
  • Plyometrikus gyakorlatokhoz zsámolyok, plyo boxok, párnák, féllabdák, egyensúly párnák, felfüggesztéses eszközöket is alkalmazunk

Miért minket válassz?

Mozgással az egészségért és optimális teljesítményért!

SZÉLESKÖRŰ TUDÁS

Legfrissebb szakirányú továbbképzésekben való részvétel, állandó tanulás miatt rendkívül széleskörű tudás és tapasztalat.

ONLINE TRÉNINGEK

Nem csak edzéseket, tornákat tartunk, hanem tanítunk! A feladatok betanításáról ha az szükségeltetik otthon is végezni videos kísérő anyagot kap a tanítvány, sportoló!

WORKSHOPOK

Workshopokon való részvétel a stúdió ügyfeleinek kedvezményes.
Nyomonkövetés elérhető és érthető – a tudás hatalom!

SPECIÁLIS IGÉNYEKHEZ

lovas, és egyéb rider sportolók mozgáskorrekciós tréningje, sportrehabilitációs szemléletű funkcionális edzések, szülés utáni komplex regenerációs program, szakértő gerinctréning.

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

Sport, és egyéb mozgásszervi sérülések komplett mozgásterápiája a legújabb kutatási eredmények felhasználásával.

GLOBÁLIS SZEMLÉLET

Szakértelemmel végzett, globális szemléletű mozgásprogramok az egészség és teljesítmény egyidejű eléréséhez.

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

Rugalmas lehetőségek helyszínen és on-line!
Edzésterv, kezelési napló, fejlődési nyomonkövetés!

SZEMÉLYRE SZABOTT

Személyre szabott on-line programok is elérhetők csomagáron – extra jó ár-érték arány!

AKÁR KISZÁLLÁS IS

24 órán belüli válaszadás. Kiszállás is megoldható workshopok esetén – cégeknél irodai mozgásprogramra, lovasoknak lovardába Hinging rider programra.

Kezdj neki az életmódváltásnak most!

Mozgással az egészségért és optimális teljesítményért! Program egyedi alkalmanként, és bérlet konstrukcióban is elérhető.

Elérhetőségeink

CÍMEK

  • BCA rehabilitációs és funkcionális központ
    1139 Budapest, Petneházy utca 60.

TELEFON

Hívj minket:
+36 (30) 952 8801

EMAIL

Edzés Helyszín

BCA rehabilitációs és funkcionális központ

1139, Budapest, Petneházy utca 60.

A BCA training rehabilitációs és funkcionális tréning központ a belvároshoz közel, azonban a külső kerültek, illetve M0-as autópályáról is könnyen elérhető kiváló közlekedési útvonalainak köszönhetően.

Autóval:

M0-ás autópályáról a Külső-Váci útra térvén és a Váci úton folytatva az utat a belváros irányában a Forgách utcára balra kanyarodva majd a Röppentyű utcába jobbra és a Petneházy utcába ismét balra kanyarodva lehet a tréning központot elérni kb. 8 perc alatt.

M3-as autópályáról a Hungária körútra az Árpád híd irányába kanyarodva a Honvéd kórházat elhagyva a Pap Károly utcába jobbra, majd a Petneházy utcába szintén jobbra kanyarodva kb. 15 perc alatt érhető el a tréning központ

Belvárosból a Váci úton a legkényelmesebben elérhető a tréning központ a Frangepán utcába jobbra kanyarodva, majd Röppentyű utcába jobbra és onnan a Petneházy utcába balra kanyarodva 6 perc alatt érhető el a tréning központ.

Az utcában lehet parkolni, de közvetlenül a tréning központ előtt nem, így már hamarabb érdemes megállni. A parkolás díjfizetésre kötelezett. Jelenleg 175 Ft/óra díjjal – a díjtartalomért felelősséget nem vállalunk, a változásokat igyekszünk időben követni, és megfelelő tájékoztatást adni, azonban nem biztos, hogy teljesen naprakész ez az információ, így kérem, hogy tájékozódjon az aktuális díjakról a parkolást üzemeltetőnél pl. ezen a linken.

Az utcában gyakorlatilag mindig kényelmesen lehet parkolóhelyet találni.

BKV:

Göncz Árpád Városközpont (Árpád-híd) M3 metro megálltól 32-es busz a Béke utcai megállóban közvetlenül a stúdió előtt áll meg

Újpest Központból a 14-es villamossal a Frangepán utcai megállótól 3 perc sétára található a stúdió

1-es villamos vonalán a Lehel úti megálltól vagy a 14-es villamosra átszállva a Frangepán utcai megállótól 3 perc séta, vagy a Lehel úti megállótól 12 perc séta a stúdió

M3 metro Gyöngyösi utcai megállójától nézve 105-ös busszal a Frangepán utcai megállótól 3 perc séta a stúdió

Kérdésed van? Írj nekünk!

Kérdésed van tréningjeinkkel kapcsolatban? Vedd fel velünk a kapcsolatot, munkatársaink szívesen válaszolnak érdeklődésedre.

Érdeklődnél tréningjeink iránt? Vedd fel a kapcsolatot!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen válaszolunk kérdéseidre. Szakértelemmel végzett, globális szemléletű mozgásprogramok várnak,
az egészség és teljesítmény egyidejű eléréséhez. Edzésterv, kezelési napló, fejlődési nyomonkövetés!