fbpx

Funkcionális tréning biomechanikai alapokon, rehabilitációs technikákkal specializáltan

Tréningjeink
BCA tréning Balance
Fontos kérdések és válaszok
A program
Kapcsolat

Mit takar a név?

A tréning a Balance-Coordination-Agility (Egyensúly-Koordináció-Ügyesség) szavak kezdőbetűjét takarja, mely a proprioceptív tréningek ABC szabályából a tréning egymásra épülő elemeinek sorrendjét mutatja.
A propriocepciót legegyszerűebben úgy lehet megfogalmazni, mint ízületi helyzetérzékelés.
Program egyedi alkalmanként, és bérlet konstrukcióban is elérhető.

bca_logo_white-1024x403

Egyéni edzések

Személyi edzésnek megfelelő forma. Csak Te és én vagyunk, figyelmem kizárólag rád, és az esetleges problémád megoldására irányul

– Sérülés, vagy konkrét panasz, probléma esetén az egyéni edzés forma, gyógytorna javasolt.
– Személyi edzésnek megfelelő forma korrekcióra figyelve erő- és állóképesség fejlesztés

Kiscsoportos edzések – max. létszám 5 fő

– Alapvetően a tartásjavítást, core stabilizációt helyezik előtérbe.

On-line edzés lehetőség videos utánkövetéssel

– Alapvetően a core stabilizációra, kondicionális fejlesztésre fókuszál
– On-line tréningjeink között:
– BCA Home workout – no equipment
– BCA funkcionális erősítés program

Idősávos edzés

– adott idősávban bármikor érkezhetsz, nem tudsz elkésni
– adott napi edzésterv alapján saját ütemben, de felügyelet mellett végzett csoportos edzés
– haladóknak kifejezetten ajánlott
– kezdők is igénybe vehetik

Kiemelt tréningjeink

BCA tréning Balance – Coordination – Agility

BCA tréning Balance – Coordination – Agility

Funkcionális tréning Sportrehabilitáció és funkcionális szemlélet Mozgásterápia – korrekciós tréning a fájdalommentes ízületekért, gerincért

Ízületi helyzet érzékelés fejlesztése – egyensúly, koordináció által
Mozgáskorrekciós tréning
Tartás korrekció
Gerinc egészség
Ízületi mozgástartomány növelés
Egészséges ízületek – könnyed mozgás
Izomerő fejlesztés
Izom erő-állóképesség fejlesztés
Fascia tréning = Kötőszöveti rugalmasság
Kiegyensúlyozott, harmonikus mozgás
Technikai ügyesség fejlesztés, sportág specifikusan is

Tartáshiba?

 

Sokszor fáj a derekad, nyakad, vállad?

 

Korábbi sérülésedből adódó problémád van?

 

Sportolsz, de bizonyos feladatok fájdalmat, gondot okoznak?

 

Technikai sportot űzöl, és nem jutsz túl egy platón?

 

 Ha válaszod igen, itt a helyed! Ezekre nyújt hatékony megoldást a BCA tréning mozgás program.

Egészséges gerinc, egészséges ízületek

 

Sport és hétköznapi mozgások fájdalom nélkül

 

Rugalmas szövetek

 

Magabiztosságot ad mindennapi és sport mozgásokban.

 

Formál és Egyensúlyt épít.

 

Koordinációt és ügyességet fejleszt.

Fontos kérdések és válaszok

  • 1 Mit jelent ez? Hogy működik?

    Az emberi mozgások összetettek, rendszerük bonyolult kémiai illetve mechanikai lépés sorozatok összessége. Ezen sorozatok egyrészt a központi idegrendszerből (agy és gerincvelő) származó adatok alapján történő mozgás irányításból másrészt a perifériától, azaz az ízületektől származó információkból adódó mozgás értelmezésből állnak. A különböző receptorok fogják a külső, és belső ingereket, melyeket továbbítanak az idegrendszer hálózatán keresztül a megfelelő helyre, mely mozgást vált ki. Vagy épp annak megszüntetését generálja, attól függ mit akarunk véghez vinni, illetve mit tart biztonságosnak adott helyzetben a szervezet.

  • 2 Miért fontos ez?

    Ez a jól szervezett rendszer a civilizációs ártalmakon keresztül, mint a sok ülés, előre-lefelé nézés: számítógép, mobil telefon, hétköznapi egyéb tevékenységek, mozgás hiány, egészségtelen, vagy nem megfelelő táplálkozás okán konkrét trauma nélkül is folyamatosan sérül. Derék, hát, vállfájdalom, nehéz ébredések, egy ideje már minden fáj érzés. Ezek mind a finomra hangolt rendszer sérüléseit mutatják. Ezen túl a konkrét sport, vagy egyéb sérülésekből adódó egyensúlytalanságok, mozgás beszűkülések is rombolják a mozgásrendszert.

A program célja

Sérülés után eredeti, vagy ahhoz közeli mozgásminőség elérése

Ízület, izom, ín, szalag, kötőszövet fájdalmak csökkentése, az optimális sport- vagy hétköznapi mozgástartomány elérése

Ízületi mozgástartomány növelés

Izom erő és erő-állóképesség fejlesztés

Ízületi helyzet érzékelés fejlesztése – egyensúly, koordináció által

Tartás korrekció

Mozgáskorrekció - helyes mozgásminták tanulása

Technikai ügyesség fejlesztés, sportág specifikusan is

A program elemei

Pre- és rehabilitációs technikák

prehabilitáció: megelőző céllal végzett rehabilitációs gyakorlatok, az emberi mozgások helyes mintáinak tanításával.

Core stabilizáció

ágyéki gerincszakasz stabilan tartása, védelme, törzs és egyéb testrészek helyes aktív működésének tanítása – minden mozgás alapja

Koordinációs tréning

egyensúly, koordináció és ügyesség fejlesztés különböző eszközökkel instabil környezetben, sportágspecifikusan is

Fascia tréning

rugalmas szövetekért, fájdalommentes mozgás, helyes mozgásminták

Preventív gerinc tréning

preventív = megelőző: gerinc bántalmak, elváltozások megakadályozására történő tréning

Metabolikus kondicionálás

erő-, és állóképesség fejlesztése kontrollált mozgásokkal, a belső egyensúlyhoz

Funkcionális edzés

teljes test tréningezése, az alapvető és sportági funkcióknak megfelelően

Manuális technikák

manuális kötőszövet lazítás, kinesio tape, dynamic flossing és FDM kezelések

Állapotfelmérés – minden esetben
egyéni állapotfelméréssel kezdődik a program

  • egészségügyi, általános fizikai állapot felmérése
  • esetleges korábbi sérülések és leleteik átbeszélése
  • izom aktivációs tesztek
  • mozgásminta elemzés
  • ízületi mozgástartomány elemzés
  • célok meghatározása
  • tréning program gyakoriságának, formájának megbeszélése

Egyéni, Kiscsoportos (max 4. fő), Idősávos edzések

  • A tréning a funkcionális edzésekben ismert eszközöket, változatos lehetőségeket, gyakorlatokat alkalmazza.
  • Rehabilitációs gyakorlatok a korrekcióra
  • Manuális eszközök lazításra (kötőszöveti (fascia) lazítás, kinesio tape) – kizárólag egyéni edzés keretében
  • A megfelelő mozgástartomány elérésével, az alulműködő funkciókat fejleszti.
  • Az erőt, és állóképességet, ügyességgel, gyorsasággal kombináltan változatos, egyre intenzívebb terhelés mutatókkal tréningezi.

Cél: hogy az adott mozgás adott funkciója helyre álljon lehetőleg teljes mozgástartományban, biztonsággal, fájdalommentesen.

Cél: hogy a hétköznapi tevékenységek gördülékennyé váljanak.

Cél: hogy az adott sportágban a sérült, vagy technikai hiányosságokat mutató testrész, terület visszaintegrálásával teljesítmény fokozás legyen elérhető

Cél: biztonságos, és hatékony mozgás elérése

Cél: a visszasérülés elkerülése

Használt eszközök lehetnek:

  • gumiszalagok,
  • gumikötelek,
  • kézi súlyok,
  • girja súlyok
  • felfüggesztéses heveder
  • egyensúly párnák,
  • kis labdák
  • hengerek
  • nagy labdák
  • fitness termi gépek, stb.

Fittségi, és fizikális állapottól, illetve panasztól függően kezdetben minimális eszköz igénnyel, később változatos eszköz tárházzal, és saját testsúlyos gyakorlatokkal halad a tréning az elérendő cél felé.

A tréning egymásra épülő alkalmak sorozata, mely következetesen felépített, a fokozatosság és adaptáció elvét követve nehezedik, bonyolódik.

Gerinctréning_fitball-hölgyek-890x622

Miért minket válassz?

Mozgással az egészségért és optimális teljesítményért!

SZÉLESKÖRŰ TUDÁS

Legfrissebb szakirányú továbbképzésekben való részvétel, állandó tanulás miatt rendkívül széleskörű tudás és tapasztalat.

ONLINE TRÉNINGEK

Nem csak edzéseket, tornákat tartunk, hanem tanítunk! A feladatok betanításáról ha az szükségeltetik otthon is végezni videos kísérő anyagot kap a tanítvány, sportoló!

WORKSHOPOK

Workshopokon való részvétel a stúdió ügyfeleinek kedvezményes.
Nyomonkövetés elérhető és érthető – a tudás hatalom!

SPECIÁLIS IGÉNYEKHEZ

lovas, és egyéb rider sportolók mozgáskorrekciós tréningje, sportrehabilitációs szemléletű funkcionális edzések, szülés utáni komplex regenerációs program, szakértő gerinctréning.

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

Sport, és egyéb mozgásszervi sérülések komplett mozgásterápiája a legújabb kutatási eredmények felhasználásával.

GLOBÁLIS SZEMLÉLET

Szakértelemmel végzett, globális szemléletű mozgásprogramok az egészség és teljesítmény egyidejű eléréséhez.

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

Rugalmas lehetőségek helyszínen és on-line!
Edzésterv, kezelési napló, fejlődési nyomonkövetés!

SZEMÉLYRE SZABOTT

Személyre szabott on-line programok is elérhetők csomagáron – extra jó ár-érték arány!

AKÁR KISZÁLLÁS IS

24 órán belüli válaszadás. Kiszállás is megoldható workshopok esetén – cégeknél irodai mozgásprogramra, lovasoknak lovardába Hinging rider programra.

Kezdj neki az életmódváltásnak most!

Mozgással az egészségért és optimális teljesítményért! Program egyedi alkalmanként, és bérlet konstrukcióban is elérhető.

Elérhetőségeink

CÍMEK

  • BCA rehabilitációs és funkcionális központ
    1139 Budapest, Petneházy utca 60.

TELEFON

Hívj minket:
+36 (30) 952 8801

EMAIL

Edzés Helyszín

BCA rehabilitációs és funkcionális központ

1139, Budapest, Petneházy utca 60.

A BCA training rehabilitációs és funkcionális tréning központ a belvároshoz közel, azonban a külső kerültek, illetve M0-as autópályáról is könnyen elérhető kiváló közlekedési útvonalainak köszönhetően.

Autóval:

M0-ás autópályáról a Külső-Váci útra térvén és a Váci úton folytatva az utat a belváros irányában a Forgách utcára balra kanyarodva majd a Röppentyű utcába jobbra és a Petneházy utcába ismét balra kanyarodva lehet a tréning központot elérni kb. 8 perc alatt.

M3-as autópályáról a Hungária körútra az Árpád híd irányába kanyarodva a Honvéd kórházat elhagyva a Pap Károly utcába jobbra, majd a Petneházy utcába szintén jobbra kanyarodva kb. 15 perc alatt érhető el a tréning központ

Belvárosból a Váci úton a legkényelmesebben elérhető a tréning központ a Frangepán utcába jobbra kanyarodva, majd Röppentyű utcába jobbra és onnan a Petneházy utcába balra kanyarodva 6 perc alatt érhető el a tréning központ.

Az utcában lehet parkolni, de közvetlenül a tréning központ előtt nem, így már hamarabb érdemes megállni. A parkolás díjfizetésre kötelezett. Jelenleg 175 Ft/óra díjjal – a díjtartalomért felelősséget nem vállalunk, a változásokat igyekszünk időben követni, és megfelelő tájékoztatást adni, azonban nem biztos, hogy teljesen naprakész ez az információ, így kérem, hogy tájékozódjon az aktuális díjakról a parkolást üzemeltetőnél pl. ezen a linken.

Az utcában gyakorlatilag mindig kényelmesen lehet parkolóhelyet találni.

BKV:

Göncz Árpád Városközpont (Árpád-híd) M3 metro megálltól 32-es busz a Béke utcai megállóban közvetlenül a stúdió előtt áll meg

Újpest Központból a 14-es villamossal a Frangepán utcai megállótól 3 perc sétára található a stúdió

1-es villamos vonalán a Lehel úti megálltól vagy a 14-es villamosra átszállva a Frangepán utcai megállótól 3 perc séta, vagy a Lehel úti megállótól 12 perc séta a stúdió

M3 metro Gyöngyösi utcai megállójától nézve 105-ös busszal a Frangepán utcai megállótól 3 perc séta a stúdió

Kérdésed van? Írj nekünk!

Kérdésed van tréningjeinkkel kapcsolatban? Vedd fel velünk a kapcsolatot, munkatársaink szívesen válaszolnak érdeklődésedre.

Érdeklődnél tréningjeink iránt? Vedd fel a kapcsolatot!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen válaszolunk kérdéseidre. Szakértelemmel végzett, globális szemléletű mozgásprogramok várnak,
az egészség és teljesítmény egyidejű eléréséhez. Edzésterv, kezelési napló, fejlődési nyomonkövetés!