fbpx

Funkcionális tréning biomechanikai alapokon, rehabilitációs technikákkal specializáltan

Tréningjeink
Miben segít a program?
A program
Előnyök
Kapcsolat

Lovas BCA Lovas edzés ló nélkül - Hinging rider


Kifejezetten lovas sportolók részére összeállított kiegészítő edzés forma.
Lovas sportágakhoz adaptált mozgáskorrekció
Rugalmas szövetek, fascia tréning
Izomdiszbalansz korrekció
Ízületi helyzetérzékelés
Core tréning

lovas-bca-feher

Egyéni tréning

  • A tréning egyénre szabott, adott probléma, hiányosság feltérképezése, sportági edzővel való konzultáció után közös cél meghatározással történik.
  • Verseny és szabadidő sportolóknak egyaránt.
  • Kapcsolat menüpontban feltüntetett helyszíneken
  • Személyi edzésnek megfelelő forma. Csak Te és én vagyunk, figyelmem kizárólag rád, és az esetleges problémád megoldására irányul.
  • Csak a kapcsolatoknál megjelölt helyszínen elérhető

4 fős kiscsoportos edzés

  • max. létszám 4 fő
  • Alapvető a javítás, ülés minőség, és független kéz, hatékony láb szerep elérése a core tréning elemeivel továbbá a balance, coordination, agility – BCA tréning – sokszor játékos páros, vagy csoportos gyakorlatait is segítségül hívva.

Idősávos edzés

  • adott idősávban bármikor érkezhetsz, nem tudsz elkésni
  • adott napi edzésterv alapján saját ütemben, de felügyelet mellett végzett csoportos edzés
  • haladóknak kifejezetten ajánlott
  • kezdők is igénybe vehetik

Külső helyszín

  • Egyesületi, lovasiskolai programban lovardai helyszínen is – ekkor a helyszín adottságaihoz mérten egyszerűsített feladatok, inkább mobilizálás, nyújtás, aktiválás gyakorlatok végzése.

Kiemelt tréningjeink

Miben segít a program?

Miben segít a program?

Mit nyerhetsz a hinging rider tréning – azaz a lovas edzés ló nélkül programmal?

könnyedebb mozgást
helyes időzítésű mozgást
biztonságos mozgást
érzékelésed fejlesztését, mellyel magad és lovad mozgását is képes leszel időben kontrollálni
sérülésből való hatékony visszatérést
egyensúly-koordináció-és ügyesség fejlesztését – azaz a technikai, sportági edzések alapját
fejlődési platón való átlépést – ha egyszerűen megakadtál egy szinten, és nem tudsz tovább fejlődni minden próbálkozásod ellenére sem
nyak, váll, hát vagy deréktáji fájdalmak csökkentését, megszűnését
láb, boka, térd problémák, fájdalmak csökkentését, megszűnését
hatékony csizma segítség és független kéz kívánalmának alapját
megfelelően erős és rugalmas törzset
stabil gerincet, helyes tartást
mozgékony csípőt

A lovas technikai tudását természetesen a lóval történő interakción keresztül földi és háton történő munkában fogja megtanulni. De mi van akkor, ha akármely szintjén tudásának hiányosságot érez, esetleg fájdalmat mozgás során, vagy azután (derékfájás, térd vagy vállprobléma például). Vagy az edző minduntalan ugyanarra a problémakörre hívja fel a figyelmet.

Ezekre jelenthet egy megoldást a hinging rider tréning. Akár verseny- akár szabadidő sportoló lovas vagy céljaid között a lóval való összhang, együttműködés elérése szerepel.

  • Különböző szinten,
  • különböző gyakorisággal,
  • különböző szakágban,
  • különböző egyéb célokkal lovagolunk.

 

Azonban közös, hogy hatással vagyunk lovunkra, mert

 

  • a lovas fizikai állapota,
  • a lovas mentális (idegi, és lelki) állapota,
  • a lovas technikai tudása,
  • a lovas érzései is befolyásolják az adott edzésen az adott lovat, mivel a ló nem eszköz, hanem érző, és érzékelő sporttárs.

Program célja

Erőállóképesség javítása

 

Ízületi helyzetértékelés

 

Megfelelő izom kontroll (neuromuszkuláris kontroll)

 

Helyes mozgásminták rögzítése

 

Izomegyensúlytalanság leküzdése

 

Lazításos technikák (manuális és mozgásos elemekkel)

 

Alulműködő izmok aktiválása

 

Erősítés

 

Koordináció akár csúcsra járatása

Miért van erre szükséged?

  • 1 Egyoldalúság feloldása

    Lovas sportokban – kivétel lovastorna – a mozgásminták adott ízületekre egyoldalú mozgást adnak az ízület mozgásterjedelméből. Ennek hatására bizonyos funkciók kisebb prioritást fognak élvezni, melyek egy idő után egyensúlytalanságot (diszbalanszot) okoznak az adott terület, majd később a környező területek mozgásaiban. Ezen egyoldalúság feloldását segíti a program.

  • 2 Fókuszban:

    1. a stabilizálandó területek ilyen a lumbális gerinc területe, a vállöv, a térd. 2. a mobilizálandó területek, mint a váll, a csípő, a boka, és a háti gerinc szakasz Mindezt a lovagláshoz szükséges mintákba ültetve, nem azok rovására. Sportági edzővel együttműködve, a sportági edző technikai és taktikai észrevételei mentén fel tudunk építeni egy támogató háttér rendszert. Sokszor a felmerülő gondok azért nem megoldhatók lóháton, mert pont olyan mozgást kell végezni, mely egyenesen akadályozott, vagy éppen ellentétes, mint ami lóháton elvárt lenne. A nem kívánatos mozgásokat leggyorsabban, és leghatékonyabban helyes mintával lehet átírni, és így megszüntetni. Ehhez a rugalmas izomzat, helyes ízületi mozgástartomány elérése kell.

Program menete

Állapotfelméréssel kezdünk – egészségi állapot, fizikai állapot feltérképezése.

Mozgásminta elemzés tesztekkel

Célok, igények felmérése, egyeztetése, megbeszélése

Izomaktiváció tesztelés

Korábbi sérülések, és leleteik elemzése

! Kizárólag egyéni alkalommal megoldható
*Amennyiben egyesületi, csoportos óratartás történik, edzőtáborokban, vagy időszakosan, ott állapotfelmérés nem feltétlenül szükséges, de ezáltal korrekció nem is történik. A lovas kizárólag általános bemelegítő, nyújtó, aktiváló gyakorlatokat ismer meg.

Egyéni edzések

A tréning egyénre szabott,

sportági edzővel való konzultáció után

adott probléma, hiányosság feltérképezése,

közös cél meghatározással történik.

Verseny és szabadidő sportolóknak egyaránt.

Kiscsoportos edzések

Alapvető a tartás javítás, ülés minőség, és független kéz,

továbbá a balance, coordination, agility – BCA tréning - sokszor játékos páros, vagy csoportos gyakorlatait is segítségül hívva.

hatékony láb szerep elérése a core tréning elemeivel

Egyesületi, lovasiskolai programban lovardai helyszínen is – ekkor a helyszín adottságaihoz mérten egyszerűsített feladatok, inkább mobilizálás, nyújtás, aktiválás gyakorlatok végzése.

Program elemei

1. BCA tréning

Balance-coordination-agility- egyensúly- koordináció – ügyesség – azaz technikai tudás alapozása.

2. Core stabilizáció

Elsősorban az ágyéki gerincszakasz stabilizálása megfelelő izom kontrollal, mely minden helyzetben rugalmasan kapcsol. Törzserő, csípő mobilizálás.

3. Gerinc tréning

Tartásjavítás, helyes ülés.

4. Sportág specifikus funkcionális tréning

Láb, és kéz szerepe. Teljes testet igénybe vevő komplex feladat rendszerek, sokszor instabil környezetben.

Hinging Rider? Mi takar a név?

A Hinging Rider név egyébként egyik kedvenc gyakorlatom neve a hip hinge-ből származik, mely az általam félülő helyzetű (hingingelő ) koordinatív sportágaknak elnevezett sportokban nélkülözhetetlen alap mozgásminta. Ezeket a sportokat az angol nyelv könnyedén körül írja: rider sportoknak nevezi. Így ki is alakult a név.

(Sportok: lovaglás, kerékpár, motor, jet-ski, síelés és snowboard, wake-board, szörf, kite-szörf, stb.)

A hip hinge gyakorlat rámutat a legalapvetőbb mozgásminta problémára, mely gyakorlatilag minden sportolót érint. A csípő mobilis mozgása és az ágyéki gerinc illetve térd stabilitása kívánalmat. Lovasként biztosan tudod, érzed ennek fontosságát, sőt ha azt is tudod, hogy ezzel a kívánalommal, jobb lesz a vállad helyzete, a bokád végre a helyén lesz, felesleges mozgások nem jönnek létre (láb ide-oda járás, kéz áthúzása sörényélen, és a sor folytatható a végtelenségig), akkor biztosan érzed, hogy ártani nem tudsz ezzel a programmal, csak nyerni tudsz vele.

V3B5087_L

Miért minket válassz?

Mozgással az egészségért és optimális teljesítményért!

SZÉLESKÖRŰ TUDÁS

Legfrissebb szakirányú továbbképzésekben való részvétel, állandó tanulás miatt rendkívül széleskörű tudás és tapasztalat.

ONLINE TRÉNINGEK

Nem csak edzéseket, tornákat tartunk, hanem tanítunk! A feladatok betanításáról ha az szükségeltetik otthon is végezni videos kísérő anyagot kap a tanítvány, sportoló!

WORKSHOPOK

Workshopokon való részvétel a stúdió ügyfeleinek kedvezményes.
Nyomonkövetés elérhető és érthető – a tudás hatalom!

SPECIÁLIS IGÉNYEKHEZ

lovas, és egyéb rider sportolók mozgáskorrekciós tréningje, sportrehabilitációs szemléletű funkcionális edzések, szülés utáni komplex regenerációs program, szakértő gerinctréning.

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

KOMPLETT MOZGÁSTERÁPIA

Sport, és egyéb mozgásszervi sérülések komplett mozgásterápiája a legújabb kutatási eredmények felhasználásával.

GLOBÁLIS SZEMLÉLET

Szakértelemmel végzett, globális szemléletű mozgásprogramok az egészség és teljesítmény egyidejű eléréséhez.

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

EDZÉSTERV ÉS NYOMONKÖVETÉS

Rugalmas lehetőségek helyszínen és on-line!
Edzésterv, kezelési napló, fejlődési nyomonkövetés!

SZEMÉLYRE SZABOTT

Személyre szabott on-line programok is elérhetők csomagáron – extra jó ár-érték arány!

AKÁR KISZÁLLÁS IS

24 órán belüli válaszadás. Kiszállás is megoldható workshopok esetén – cégeknél irodai mozgásprogramra, lovasoknak lovardába Hinging rider programra.

Kezdj neki az életmódváltásnak most!

Mozgással az egészségért és optimális teljesítményért! Program egyedi alkalmanként, és bérlet konstrukcióban is elérhető.

Elérhetőségeink

CÍMEK

  • BCA rehabilitációs és funkcionális központ
    1139 Budapest, Petneházy utca 60.

TELEFON

Hívj minket:
+36 (30) 952 8801

EMAIL

Edzés Helyszín

BCA rehabilitációs és funkcionális központ

1139, Budapest, Petneházy utca 60.

A BCA training rehabilitációs és funkcionális tréning központ a belvároshoz közel, azonban a külső kerültek, illetve M0-as autópályáról is könnyen elérhető kiváló közlekedési útvonalainak köszönhetően.

Autóval:

M0-ás autópályáról a Külső-Váci útra térvén és a Váci úton folytatva az utat a belváros irányában a Forgách utcára balra kanyarodva majd a Röppentyű utcába jobbra és a Petneházy utcába ismét balra kanyarodva lehet a tréning központot elérni kb. 8 perc alatt.

M3-as autópályáról a Hungária körútra az Árpád híd irányába kanyarodva a Honvéd kórházat elhagyva a Pap Károly utcába jobbra, majd a Petneházy utcába szintén jobbra kanyarodva kb. 15 perc alatt érhető el a tréning központ

Belvárosból a Váci úton a legkényelmesebben elérhető a tréning központ a Frangepán utcába jobbra kanyarodva, majd Röppentyű utcába jobbra és onnan a Petneházy utcába balra kanyarodva 6 perc alatt érhető el a tréning központ.

Az utcában lehet parkolni, de közvetlenül a tréning központ előtt nem, így már hamarabb érdemes megállni. A parkolás díjfizetésre kötelezett. Jelenleg 175 Ft/óra díjjal – a díjtartalomért felelősséget nem vállalunk, a változásokat igyekszünk időben követni, és megfelelő tájékoztatást adni, azonban nem biztos, hogy teljesen naprakész ez az információ, így kérem, hogy tájékozódjon az aktuális díjakról a parkolást üzemeltetőnél pl. ezen a linken.

Az utcában gyakorlatilag mindig kényelmesen lehet parkolóhelyet találni.

BKV:

Göncz Árpád Városközpont (Árpád-híd) M3 metro megálltól 32-es busz a Béke utcai megállóban közvetlenül a stúdió előtt áll meg

Újpest Központból a 14-es villamossal a Frangepán utcai megállótól 3 perc sétára található a stúdió

1-es villamos vonalán a Lehel úti megálltól vagy a 14-es villamosra átszállva a Frangepán utcai megállótól 3 perc séta, vagy a Lehel úti megállótól 12 perc séta a stúdió

M3 metro Gyöngyösi utcai megállójától nézve 105-ös busszal a Frangepán utcai megállótól 3 perc séta a stúdió

Kérdésed van? Írj nekünk!

Kérdésed van tréningjeinkkel kapcsolatban? Vedd fel velünk a kapcsolatot, munkatársaink szívesen válaszolnak érdeklődésedre.

Érdeklődnél tréningjeink iránt? Vedd fel a kapcsolatot!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen válaszolunk kérdéseidre. Szakértelemmel végzett, globális szemléletű mozgásprogramok várnak,
az egészség és teljesítmény egyidejű eléréséhez. Edzésterv, kezelési napló, fejlődési nyomonkövetés!

ÚJRA NYITVA VAGYUNK

GYÓGYTORNA, MANUÁLTERÁPIA, GYÓGYMASSZÁZS KEZELÉSEKRE TOVÁBBRA IS VÁLTOZATLAN FORMÁBAN VÁRUNK!

TRÉNINGEK, TORNÁK, JÓGA – a sport részleg, az alábbi feltételek mellett:

TripleX gerinctréning, Fitmummy kismama és szülés utáni tréning, BCAtraining funkcionális és sportrehabilitációs tréning, Hinging rider lovas mozgáskorrekciós tréning és 3D jóga, Senior tréning

Jelenleg személyes és hibrid formában elérhető tornák egyéni és kiscsoportos foglalkozásban.

194/2021 (IV.26.) kormányrendelet értelmében  a sporttevékenységek is újra folytathatók személyes részvétellel is a védettségi igazolvánnyal rendelkezők részére.

Május 17-től a BCAtraining a rendeletnek megfelelés mellett, a COVID infekció protokoll tartásával megnyitja a sportlétesítmény részleget is.

Az órarend feltöltve az Időpontfgolaló menüben!

Az egyéni foglalkozások mellett az alábbi csoportos órák érhetők el (csoportos óra 3 fő alatt nem kerül megtartásra, figyeld az időpontfoglalót!):

TripleX gerinctréning

Fitmummy szülés utáni tréning

BCAtraining funkcionális és sportrehab edzés

BCAtraining funkcionális és sportrehab senior tréning

Hinging rider lovas mozgáskorrekciós tréning

3D Yoga

Budapest, XIII. kerületében, könnyen megközelíthető helyen egy kellemes, barátságos, földszinti lakást alakítottunk át a tréningek, terápiák, kezelések helyszínévé!

Várunk szeretettel, mint egészséged támogatói! Csatlakozz egészségtudatos csapatunkhoz, ha számít hogy minőségi mozgás programot kapj, ahol figyelünk korábbi problémáidból adód eltérésekre is, és edzések mellett kezelésekkel, tanácsadással is támogatni tudunk! Mottónk: Légy hatékony és ne kártékony!

Fejlődj, erősödj, karcsúsodj, regenerálj, gyógyulj céltudatosan – a TE céljaidra szabjuk az órákat, ezért kizárólag kis létszámú csoport van a maximális figyelemért!

1139, Budapest, Petneházy utca 60.

bcatrainingrita@gmail.com