fbpx

Mozgás és Önismeret

Mozgás és Önismeret – a Mindfulness fizikai és mentális megtapasztalása

2 alkalmas foglalkozás célja:

fizikai gyakorlatokon keresztül ízületi blokkok oldása, izom és inak regenerációja 

mozgás koordináció fejlesztése – egyensúly, bizonytalanságok stabilizálása

mindfulness és személyiségfejlesztési technikák gyakorlásával stresszkezelés 

Neked szól:

  • ha olyan vissza-visszatérő fizikai problémáid nehezítik életed – például : derékfájós, hátfájós vagy? migrén gyötör?
  • rugalmatlan izomzatod van, például : nehezen hajolsz le a földig vagy ez egyenesen lehetetlennek tűnik
  • testsúlyrendezésed úgy érzed valami gátba ütközik? lehet maga a jelen helyzeted kíván alakítást, hogy a jövőt máshogy közelítsd meg…
  • egészségedet úgy érzed a nyomasztó stressz, szorongás már már veszélyezteti
  • alapvetően kiegyensúlyozott vagy de a terheléses időszakokat szeretnéd megtámogatni regenerációval tudatosan
  • gyermekeddel, pároddal türelmetlennek érzed magad, több energiára lenne szükséged
  • sokszor feszült vagy

 

Már kutatások sokasága bizonyítja, miközben azt gondoljuk, hogy tudatos lények vagyunk, mégis életünk közel felében sajnos nem vagyunk jelen.

Nem arra figyelünk, amit épp csinálunk, hanem millió más dolgon jár az eszünk. Sokszor merengünk a múlt és a jövő dolgain, ahelyett, hogy a jelenre fókuszálnánk. Elménk, létező üzemmódban való működése során, a jelen pillanatra fókuszál, például amikor egy ismerős útvonalon haladunk autóval, és a már ezerszer látott dolgokra is képesek vagyunk úgy rácsodálkozni, mintha először látnánk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy tudatában vagyunk a pillanatnak. Ezzel ellentétben, ha már kilométerek óta észre sem vesszük a tájat, elmélyedtünk saját gondolatainkban, akkor az elménk cselekvő üzemmódban van. A kettő közötti különbség abban rejlik, hogy míg az utóbbi jelentősen megnövelheti a stresszszintünket, hiszen különféle ingerek sokasága önti el minden egyes percben az idegrendszerünket, így az előbbinek viszont pontosan az ellenkezője érvényes.

A stresszcsökkentő gyakorlatok segítségével saját magunkkal elfogadóbbak, másokkal pedig türelmesebbek leszünk, ami az életminőségünk jelentős javulásához vezethet.

A mindfulness gyakorlás hatással van a szürkeállományunkra, vizsgálatokkal bebizonyították, hogy a tanulás,

az emlékek tárolása,

érzelmek kialakulása,

a tudatosság,

a fájdalomküszöbért felelős területe az agynak megvastagodik,

viszont az a terület, amelyhez pszichés funkcióként a félelem és az agresszió tartozik, elvékonyodik, tehát ezáltal csökken a szorongásunk is.

A ´Mozgás és önismeret´ foglalkozások során lehetőség nyílik megtapasztalni az önmagunkra figyelés hatalmas erejét.

A foglalkozás menete:

A foglalkozás: “Mozgás és önismeret”—– melyből 3 teljes óra az önismeretnek lesz szentelve (ezidő alatt mélyebb, és sokoldalú technikákat is átadok) majd ezt követően mozgásos feladatokkal zárjuk a találkozót, ahol egyes mozdulatok fizikai síkon történő kivitelezéséhez megtanuljuk a lelki kapcsolódást, ezzel segítve, hogy akár önmagatok is képesek legyetek egy olyan saját napi mozgásrutint összeállítani, ami igazán személyre szabott lesz a lelki tényezők szempontjából is.

  1. A foglalkozás két részből fog állni, az első egy mozgásokra alapozott gyakorlás, ahol az ászanák tanulása, majd sorozattá való fűzése közben elengedhetetlen a figyelem önmagunkra irányítása, és ezáltal, hogy ott maradunk a pillanatban, kizárjuk a külvilágot, a mindennapi gondokat, így már itt megvalósul a tudatos jelenlét, valamint a sorozattá-fűzés következményeként, amikor átadjuk magunkat az áramlásnak, akkor pedig azt a bizonyos ,,flow,, élményt is megtapasztalhatjuk.
  2. Ezt követően az elme lecsendesítését gyakorolva különféle relaxációs gyakorlatok zárják a foglalkozást, valamint időről időre mélyítve az önismeretet is, a mozgásos részt követően kicsit mélyebb személyiségfejlesztő technikákat is alkalmazunk majd.

Foglalkozásokat vezeti:

Vörös Zsuzsanna érzelmi intelligencia és személyiségfejlesztő, mozgással foglalkozó szakemebr (3D Yoga oktató, gerinctréner, funkcionális edző)

A Személyiségfejlesztő Akadémia 3 éves képzése során különböző technikák és módszerek elsajátítása mellett saját önismereti munkán keresztül, alkalmazva a tanult komplett módszertant alkalmazom klinesem fejlesztésében életminőségük javítása érdekében.

Az emberekkel való foglalkozáshoz elsősorban önmagunk mély ismerete kell, olyan erős kompetenciákkal fűszerezve, mint az empátia, az alázat, és az elfogadás. Saját magam folyamatos fejlesztése is alap munkám, kliensem saját útján való támogatásában alapvető.

A személyiségfejlesztő foglalkozások során integratív egyéni és csoportfejlesztési módszereket alkalmazok, melyeket mindig az adott szituáció szerint választok ki, tervezek meg. Egyéni fejlesztésben az általam legtöbbet használt technikák az álomanalízis, imagináció, NLP, belső gyermek munka, Gestalt-technika, rajzelemzés, önismereti tesztek… Csoportmunkák során leginkább a bodywork, családállítás, csoportos imagináció, mindfulness, majd házi feladatként önismeri- és álomnapló vezetése, melyet végül egyénileg beszélünk át.

A Jóga és önismeret foglalkozásokon a mentális technikák felé vezető utat a testi gyakorlatokon keresztül nyitjuk meg. Így érjük el a befelé figyelés egyes szintjeit, melyen továbbhaladva lépünk a személyiségfejlesztés útjára.

Részletes bemutatkozást IDE kattintva olvashatsz!

 

Foglalkozások időpontjai:

  1. november 5. és 2021. december 3.

Kezdés: 16:00

Időtartam: cca. 4 óra

Ár: 12 000 Ft/alkalom

Max. létszám: 8 fő

Helyszín:

Budapest, 1139, (XIII. kerület) Petneházy utca 60.

BCAtraining funkcionális és rehabilitációs tréning központ

Jelentkezni az alábbi formula kitöltésével tudsz!

Jelentkezésed legkésőbb október 20-ig küldd el!
Kérlek, jelentkezéskor vedd figyelembe, hogy a 3 órás önismeret nem pusztán mindfulness gyakorlást és imaginációkat fog tartalmazni. Az egyes személyiségfejlesztő módszerekkel a csoport előtti mélyebb megnyílások is szerepet kapnak, ezzel is segítve a fejlődésedet, az álarcok fokozatos levetését, ami az igazán mély önismeret igazi kulcsa, illetve számos otthoni feladattal is el leszel látva.
/A csoportot csak elegendő jelentkező esetén fogjuk elindítani, viszont ha sikere lesz, akkor a 2022-es évben az ilyen jellegű (havi egyszeri) találkozást rendszeressé tesszük, ahová időd függvényében bármikor csatlakozhatsz./

Amennyiben érdekel a csoportos foglalkozás, és megfelelnek a fentiek, akkor várom a találkozást ebben a minőségben! Bármilyen kérdés esetén nyugodtan fordulj hozzám privát üzenetben az integrativszemelyisegfejlodes@gmail.com címen.

A jelentkezés után kapsz részletes tájékoztatást a részvételi, fizetési stb. feltételekről, így maga a jelentkezés még nem minősül kötelezettségnek, azonban szándéknak igen!