fbpx

Légzés fontossága

Légzés várandósság alatt és után

 

Az élet nélkülözhetetlen része a légvétel. Azonban a várandósság alatt ez is módosul. A terhesség előrehaladtával majd minden kismama találkozik a nehéz légzés okozta gondokkal.

Ennek hátterében a megnövekedett méh által okozott szerveltolódás áll. A belső szervek felfelé tolódva nyomást gyakorolnak a rekesz izomra, mely szintén felfelé tolva a tüdőt kisebb kapacitást engednek a légvételnek. Az utolsó trimeszterben kialakulhat olyan légzés forma, mely később is fennmarad részben vagy egészben. Ezek a kulcscsonti, hasi, vagy mellkasi légzés, elvéve a hétköznapokban és sportban is használatos rekeszlégzéstől a funkciót.

Helytelen légzés nincs, hiszen bármelyik fent említett, levegőt juttat a szervezetbe, így fenntartja az alapvető életfunkciót. Azonban a hosszútávon is fenntartható egészséges légzés esetében az arany középút, azaz a rekeszlégzés a megfelelő.

Amennyiben az anyuka szétnyílt hasizma a szülés után sem zárul, bizony a hasi légzés komolyan súlyosbíthatja azt. A kulcscsonti légzés egyszerűen nem enged elég oxigént a szervezetnek, komoly szervi és idegrendszeri károsodást okozhat. A mellkas légzés hosszútávon szorongásos, ideges tűnetekhez vezethet, mely egy anyuka életében nagyon nem kívánatos érzések.

A hirtelen megváltozott életfeltételek mellett a légzés nagyban segítheti, sajnos a helytelen légzés ugyanígy gátolhatja az anyuka testének regenerációját. Edzeni nem mindig van idő, de lélegezni mindig kell, érdemes hát azt helyesen végezni.

A Mummy Tummy tréning első lépcsőjében ezt tanuljuk meg, átalakítjuk a mintát, mozgással kombinálva. Ezzel a nyugodt, energikus állapot felé is megtesszük az első lépést.